fredag 31 augusti 2012

Kompletterande sommarbilder

Jag vet inte om det är ett lite desperat försök att förlänga sommakänslan, men här kommer ytterligare ett knippe bilder från den tid då solen sken och vi var lediga. Nu är jag snart ikapp!
  
Vi åkte upp till Stockholm i början av augusti för att fixa nya visum på ambassaden. När det väl var kirrat, åkte kidsen tillbaka till Halmstad för ytterligare en vecka med mormor och morfar. Här ska dom precis stiga på tåget. Hustrun var lite orolig för att de skulle ut och resa så långt på egen hand, med tågbyten och allt. Men det gick hur bra som helst. 

 En vecka senare var barnen tillbaka i Stockholm, tillsammans med mormor och morfar, för att titta på....

 ...min fantastiska hustru som uppträdde på Södra Teatern. Här intervjuas hon på TV.

 Medan hustrun arbetade träget, drog vi andra till skärgården. Här är svärfar i klassisk östkustsk miljö.

 Äldste sonen vet minsann hur man softar seriöst...

 ...det handlar om en lagom blandning av bokläsning och vattenaktiviteter. Här tar han med småsyskonen på en tur med snurran.

Själv ägnade jag mig - som traditionen bjuder - åt att misslyckas med att windsurfa. fattar inte att det ska vara så svårt, jag är ju gammal sailor. 

 Big Brother paddlade så mycket kajak att han fick skavsår. Men vi hade några finfina turer och fick bland annat se en gammal havsörn på bara några meters avstånd.

 Lillebror och Syster Yster badade mest. Här är lillgrabben på väg att slänga sig från bryggan...

 ...plums!

Och är ett duo-hopp. Blott Sverige svenska somrar har.

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilka underbara bilder! Härligt att ni fick lite ordentlig sommar till slut (sa Bittra Berta som bara fick en enda stranddag i Sverige...)
Fint också att du bjussar på windsurfarbilden!