onsdag 29 augusti 2007

Värmen fortsätter

Det är fortfarande varmt och fuktigt, drygt 30 grader på eftermiddagarna. I dag hade vi födelsedagsparty här hemma. Lite californiskt bubbelvin, kycklingfilé i saffransås och chokladtårta till efterrätt. Tyvärr har mina joggingskor gått sönder, så jag tvingas låta bli att jogga. Vilket är en utsökt kombination med den nämnda chokladtårtan. Jag ska försöka ta tag i det där med fysisk fostran i morgon. Annars är risken stor att jag hamnar i fetfällan. För vi bor nämligen i "fetbältet" enligt Washington Post. Barn i DC är fetast i landet och även de vuxna ligger bra till i den ligan. Och det syns inga tecken på att fetmautvecklingen ska brytas. Tvärtom blir man allt fetare i "fetbältet", som sträcker sig från DC och ner mot sydväst till delstaten Mississippi.
Jag ska köpa löparskor i morgon. Jag lovar.

Inga kommentarer: