söndag 30 september 2012

Kulturell utflykt och social helg

Livet består inte av sport allena och när det nu går käpprätt ner i superettan för Gais, kände jag att det var dags att vidga vyerna lite. Polaren Tommy har en stor utställning i Olle Nymans ateljé i Saltsjö Duvnäs, så jag stack dit tillsammans med konstnären själv och en av mina äldsta vänner, Helge. Det blev en sällsynt trevlig eftermiddag med konst, kultur, långa diskussioner och en härlig lunch på krogen som ligger bredvid ateljén.

Stället rekommenderas å det varmaste!

Överhuvudtaget har den här helgen varit fylld av aktiviteter av allehanda slag. I fredags kväll var sonen och jag hemma hos Eva, Göran och Joel och åt en fantastisk middag. Hur trevligt som helst. Lika trevligt hade jag hemma hos Maria och Jonas och deras kids i lördags kväll. Och nu ska vi strax iväg och fika hos Åsa och Anders.

Vilken lyx att bli bjuden så där. 

I övrigt att rapportera: 
  • Lillebrors Penguins förlorade lördagens fotbollsmatch, men han var nöjd med sin egen insats
  • Hustrun är i Las Vegas!
  • Syster Yster har haft en sleep over hemma hos en kompis
  • Äldste sonens förkylning har gått över
  • Jag har köpt nytt golv till hallen i lyan här i Stockholm - golvläggaren kommer i morgon bitti
  • Jag har dessutom målat om väggar, monterat ett bord till balkongen, röjt en massa i lägenheten och kunnat konstatera att förrådet i källaren börjar bli rätt sprängfullt

 Konstnären till vänster, tillsammans med gamle vännen Helge.

Utställningsaffischen 

Självporträtt

2 kommentarer: