torsdag 10 juli 2008

En dag av lycka

Dagen började med att vi firade dotterns 10-årsdag. Sedan stack jag och besiktigade bilen. Den gick igenom utan en enda anmärkning.

Därefter utsökt trevlig lunch med vänner, släktingar och en hund från när och fjärran. Eftermiddagskalas med tre sorters tårta och pinata med efterföljande godisregn.

Hustrun och jag gjorde tre goda hemlagade pizzor framemot kvällen.

Och alldeles nyss fick jag e-post från min Virginia-advokat som meddelade att rättegången i Fairfax County General District Court i dag avlöpte lysande för min del. 100 dollar i böter, that's it.

Jag var åtalad på två punkter: Reckless Driving och No Valid Operator's Licence (ogiltigt körkort). Den andra åtalspunkten ogillades helt. Domaren tyckte att jag visst hade ett giltigt körkort. Och den första sattes till "vanlig" fortkörning (jag körde 20 mph för fort, vilket är precis på gränsen till "Reckless Driving"). Det känns bra att slippa krypa in i the county jail.

Så fort jag betalat den 100 bucksen har jag sonat mitt brott och kan gå på gatorna som en fri och hederlig man igen. Skönt!

Inga kommentarer: