söndag 27 juli 2008

Värmlands-pastoral

Pia-Lena och Hubbe gifte sig i pastoral Värmlandsmiljö. Så vackert.


Vi har varit på en liten Värmlands-turné eftersom min gamle polare Hubbe friat till sin Pia-Lena och nu bjöd in till bröllop. Medan barnen var kvar hos mormor och morfar, tuffade hustrun och jag upp genom Halland, Västergötland, åt lunch i Vänersborg, körde genom Dalsland och kom fram till Sunne, där vi aldrig såg Svennis. Däremot träffade vi brorsan, hans Linda och deras nya lilla tös Dina.

Efter ett dygn på Selmas Spa fick vi nog av drängfulla unga norska gutter (det var något i hästväg, sanna mina ord) och hela vårt glada gäng styrde kosan mot den värmländska skogen och Kvarntjärn, där vigseln och den efterföljande festen skedde. Det blev en makalös (ja, kanske fel ord i samband med ett bröllop), trolsk och sagolik kväll och natt.

Nu är vi på kort mellanlandning hos äldste sonen, som bor i vår lägenhet i Stockholm. I morgon ska hustrun till jobbet och jag ska hälsa på min ömma moder. Sedan kör vi tillbaka ner mot Halmstad igen.

Inga kommentarer: