söndag 2 augusti 2009

Om den svenska sommaren

Omväxlande. Så kan väl vår sommar karaktäriseras så här långt. En sammanfattning:
  • Våra dyrbara och högt älskade koi-fiskar verkar har gått vidare upp i fiskhimlen. Inte ett spår av dom de senaste två veckorna. Dammen är tom och innehållslös. Åtminstone på fiskar.
  • Vädret har varit ömsom sol ömsom hällregn. Fast det har i alla fall blivit en hel del bad här i Halland.
  • Mycket socialt så här långt. Här i Halmstad med omnejd har vi bland andra träffat brorsan och Linda, äldste sonen med kompisen Axel, Lasse, Peter B och Åsa, Marnie och Dennis, Georg och Pia, Åsa och Anders, Johanna och Rickard, Perka och Kinna, Johan och Annika, Anders L och en massa kids och annat löst folk. Dessutom är våra DC-kompisar Bob och Martina på väg mot de halländska ljunghedarna.
  • Min nya hobby heter Spotify. Harrejavvlar va kul att återupptäcka alla gamla låtar från ens ungdom. Just nu snurrar Ola Magnell på datorn. Tack min nyfunne vän, musikern Fidde, som visade mig in i detta paradis. Nu återstår att se om programmet funkar från USA...
  • Jag har även upptäckt SvT Play och utvecklat ett svårartat beroende av Pistvakt. Det brukar väl bli åtminstone ett avsnitt per kväll.
  • Jag löper på med mina nya springskor. Häromdagen sprang jag runt 15 km. Annars är det mest 7-8 km som gäller. Löpträningen behövs eftersom...
  • ...jag ständigt och jämnt äter väldigt god mat här i Halmstad. Svärmor är en farligt skicklig kock. Pedro är på husmorssemester och har knappt rört pannor och grytor på flera veckor.
  • Till skörlevnaden hör också ett icke ringa antal öl. Det smakar alltid så fördömt gott fram mot kvällen.

På det hela taget, således, en mycket sympatisk sommar så här långt. Om några dagar åker vi norrut, till Stockholm. Sedan stannar vi där -med något kortare avbrott - fram till tillbakaresan över den atlantiska oceanen den 22 augusti.

Take care.

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Angående din vikt;
Varför lägga skulden på din stackars svärmor? Du nämnde t ex inte Pedros egen hemgjorda, hejdlöst goda, pizza. Och hur var det med semlorna....

Peter sa...

javisstja. Semlorna glömde jag bort. Plötsligt stod de där på bordet, den 1 augusti. Specialbeställda till svultna amerikaboende. Sällan har väl en hetvägg smakat så ljuvligt. Tack!