torsdag 27 augusti 2009

Tandpräglad dag

Själv försöker jag mest fly från alla de tandläkare som ständigt förföljer mig med diverse tortyrredskap i högsta hugg (se tidigare blogginlägg). Men barnen ska inte komma undan!

Så i går ägnade jag mig mest hela dagen åt att tvinga kidsen till diverse tandrelaterade besök. Först var det Big Brother som fick sitta 1,5 timme hos vår orthodontist, Dr. S, för att fixa tandställningen. Eller tandställningarna. För sedan i går har han två: En däruppe och en därnere. Lite jobbigt och ovant. Förhoppningsvis vänjer han sig snabbt.

Sedan var det dags för alla barn att gå till vår tandläkare, Dr. Lycka (Gluck). En efter en gick de in i undersökningsrummet, kollades av och blev rensade och rengjorda enligt konstens alla regler.

Inga hål. Däremot konstaterade doktor Lycka att även Syster Yster behöver tandställning eftersom en tand inte kan komma fram pga av att andra tänder är i vägen. Så nu blir det ett nytt besök till vår kära orthodontist i höst.

Annars kan meddelas att jag premiärsprang en halvmil i går. Blev väldigt inspirerad när jag ställde mig på vågen i går morse. Och att vi ännu inte insjuknat i svininfluensan.

2 kommentarer:

Lia sa...

Hallå! Hittade till din blogg via Taina O. Här kommer jag absolut att stanna, för ditt språk och innehåll är underbart. Med vänliga hälsningar Lia

Peter sa...

Tack för vänliga ord - nu har jag kikat på din blogg också. Kul! Vart går flytttlasset den 1 oktober? Här kan du ju avslöja det. Jag lovar att inte berätta för någon...