måndag 24 augusti 2009

Time for school

A message in English will follow.

So, finally. Time for school. Hundreds of kids and parents joined with teachers and other staff Monday morning at Hyde Addison Elementary School. Fore some it was the very first and exciting day at school. I saw both students and parents crying... For others it was more like going back to normal after the long summer break.

Both Lillebror and Syster Yster were cool and confident and started immediately to chat with their friends. No problemas there... So far.

Lillebror together with Samir this morning.

Syster Yster and Rina.

7 kommentarer:

Werner sa...

and what about the library?

Taina sa...

Åh vad prylar och STORA väskor de har här i Amerika. Undrar hur många som får bekymmer med rygg och nacke när de blir stora?

Här är de lediga några dagar till...

Anna Karin sa...

Engelska? Vad vill du med detta?
Bara inte Hanna tar intryck och börjar blogga på portugisiska. Då är det kört för min del.

Peter sa...

Har redan pratat med min chef på biblioteket. Jag är förväntad. Nästa vecka ska jag in i produktionen igen.

När det gäller storlek på ryggsäckar är det anmärkningsvärt - och de verkar bli större ju äldre barnen blir. Storebrors backpack väger typ 20 kilo...

AK: Vilket incitament att lära sig portugisiska! Nä, jag vet inte varför jag plötsligt skrev på engelska. Men Strindberg skrev ju på franska.

Hanna sa...

Ja, det är bara att anmäla sig till alla turbokurser ni hittar. Jag hade tänkt att ni skulle få ungefär ett halvår på er - sedan drar jag på med portugisiska!
Vilka söta skolbarn!
/Hanna

Werner sa...

ev likheter mellan dig och Strindberg har jag svårt att finna.

Peter sa...

Jag tänkte plugga lite portugalesiska inför en planerad Brasilientripp i vinter.

Strindberg och jag har ibland rätt lika frisyrer. Förutom vår utsökta behandling av utländska språk, då...