söndag 14 juni 2009

Mingel i tropisk värme

Det stora mingelpartyt hemma hos oss i lördags blev väldigt lyckat om jag får säga det själv. Kanonväder, folk var på bästa humör och alla barnen rasade runt utan att skada varandra allt för mycket.

Runt 50 vuxna och ett oräkneligt antal småfolk dök upp och lät sig smaka av främst kyld öl, läsk och annan lättdrucken vätska. Rödtjutet dracks i mer måttliga mängder. Bob hade köpt ett ton is och det var tur eftersom det var rejält varmt hela aftonen.

Kvällen höjdpunkt (för min del) var nog när jag "blev övertalad" (ja, det var ju inte så svårt) att ta fram gitarren och munspelet för att spela några slagdängor. Stor succé förstås. Som ni kan se så är jag alltjämnt den blygsamme person jag alltid varit.

Sedan satt vi ute i trädgården till en bra bit efter midnatt. Mycket trevligt sätt att inleda sommaren på.

Här nedan lite bilder från de gångna dagarna.

En tiondel av besökarna på lördagens fest.

Syster Ysters 4th-graders hade picknick i fredags. Här är klassen samlad för gruppbild.

Glada miner i Montrose Park. Dottern till höger.

Ron var lite svettig. Det har varit runt 30 grader i en vecka nu.

Syster Yster med sina två älskade lärare. Mrs Kraemer till vänster fick barn i april och ersattes då av Ms. Zeedyjk. Både har varit fantastiskt bra.

Inga kommentarer: