tisdag 9 juni 2009

Sista arbetspasset på bibblan

Vaknade tidigt i morse av årets hittills värsta åskoväder. I nästan en timme blixtrade och dundrade det nästan oavbrutet, i några fall riktigt rejält. Dessutom öste det ner regn i stora mängder, så mycket att källaren på skolan blev översvämmad.

Framåt 7-tiden klingade ovädret av och dagen blev sedan het, fuktig och solig. Vid 5 på eftermiddagen blev det plötsligt helmörkt ute och några minuter senare började blixtarna igen, tillsammans med regnet.

Tydligen ska det se ut så här de närmaste dagarna. Det märks att vi bor på samma breddgrad som Aten.

Förmiddagen ägnades åt ett sista långt arbetspass på skolbiblioteket. Lyckades märka de sista högarna med böcker och kunde därmed avrunda mitt kneg med viss stolthet. Biblioteksjobbet är perfekt en perfekt volontärsyssla för mig. Jag har redan anmält mig som frivillig även under nästa läsår.

Medan jag skriver detta så pågår Stanley Cup-finalen mellan Red Wings och Penguins (jag pratar hockey här). Pingvinerna leder med 2-1, fyra minuter kvar. Lyckas rödvingarna vända så vinner de cupen. Annars väntar en helt avgörande match senare i veckan.

Trots att jag är en total sportfåne, har jag lite svårt att känna mig engagerad. NHL-säsongen är helt enkelt för lång. Till och med jag blir till slut mätt...

Inga kommentarer: