torsdag 10 juni 2010

Ingen vidare fotbolls-hets här inte

Det råder väl ingen VM-feber här i USA direkt (med hänvisning till Hannas blogginlägg från Brasil), även om USA faktiskt är med i World Cup och möter England i första matchen, på lördag.

Visst står det en del i tidningarna och visst har ABC och ESPN en del förhandsprogram (nu i kväll har t ex ESPN en ambitiös två timmar lång genomgång av samtliga lag - det står på i bakgrunden när jag skriver det här). Men Washington Nationals nya pitcher (kastare med liten boll) Stephen Strasburg fick ungefär 100 gånger mer medial uppmärksamhet när han debuterade för hemmalaget häromdagen (jag pratar baseball här).

Själv ska jag nog se en eller annan match. De flesta visas på kabel-TV här.

Är skyldig er en springrapport:

4:49,69
4:55,28
4:44,71

Sprang således bara tre kilometer i 30-gradig värme. Men det gick ju rätt snabbt, så jag får väl se det som en tempoträning. Sedan joggade jag en dryg kilometer, med genomsnittsfarten 5:08,63.

Luftfuktigheten har jag fortfarande inta fattat hur man mäter, men jag uppskattar den till cirka 345 procent.

I dag var det Crazy Day på vår lokala skola. Nedan kan ni se några exempel på Crazy Kids. I morgon är det dags för den traditionella Field Day med den lika traditionella kick ball-matchen mellan femmorna och lärarna. Som vanligt hejar jag på eleverna.

Big Brother har varit på Vita Huset i dag och hälsat på The Obamas. Jag bad honom hälsa, vi har ju barn på samma skola från och med i höst... I morgon är hans sista dag på skolan för läsåret, vilket firas med att hela klassen sover över på plugget.

Nu ska jag åka iväg och hämta The Ribbings som snart bör vara här med bussen från New York City.


Syster Yster och Lillebror på väg till en helt ovanlig skoldag.


Här är Lillebror med två crazy klasspolare.

Och här är Syster Yster med tre crazy klasspolare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det heter *relativ* luftfuktighet och ska sättas i relation till rådande temperatur på mätplatsen. Lär ha visst samband med imma, dels på ölglaset, dels ovanför en kokande gryta utan lock.
/teddy

Peter sa...

Tack Teddy! Det där med ölglaset hängde jag med på. Resten var lite för kkomplicerat för en annan.

Taina sa...

Hahahahaha vilka roliga bilder på barnen!

Förresten så behöver du inte springa så fort hela tiden. Du ska variera träningen. Det har jag sagt åt maken hela tiden. Men han har ju inte lyssnat. Nu är han skadad. Behöver jag säga något mer om det?

Malin sa...

Vad spännande, skall dina barn gå på Sidwell? Min son går också på en kväkarskola (i College Park) och vi kunde inte vara nöjdare. Hoppas ni också blir det.

Peter sa...

Taina: Ska tänka på att inte springa så fort. Det är klokt att inte stressa.

Malin: Aha, College Park i Maryland antar jag? Kul! Har sonen varit där länge? Och varför valde ni just den skolan?

Malin sa...

Peter, ja CP i Maryland. Han gick ut första klass igår och har varit där sedan Kindergarten. Jag kan prata hur länge som helst om skolan, men det absolut bästa är gemenskapen mellan barn, lärare och föräldrar. Som svensk kommer du känna dig väldigt hemma bakom kväkarfilosofin (speciellt för en "religiös" skola). Jag kan inte lika mycket om SFS. Vi skulle nog inte ha råd att ha våra pojkar där, men eftersom vår skola endast går till åttan är det alltid några barn som fortsätter dit.

Ser fram emot att höra mer om era upplevelser.

kram
Malin