onsdag 30 juni 2010

I Oskarshamn

Kollade in kalendariet och det enda som hände i Oskarshamn under onsdagskvällen den 30 juni var en division 3-match mellan Allmänna Idrottsklubben och Norrköpings IF.

Så jag vandrade dit. Det var ju ändå en VM-fri afton.

Eftersom andra halvlek precis inletts, lät vakten mig gå in utan att betala de 30 kronorna i inträde. Det var fler som kom i samma veva, för att slippa entrén. Oskarshamnare är kända för sin snålhet.

Det här är Småland.

Det blev en enkel match. Oskarshamns AIK var överlägsna i den vackra sommakvällen. Nummer 17 gjorde hat trick och stänkte in alla tre mål. Jag antar att han snart kommer att köpas upp av någon större klubb. Kanske hamnar han rentav i superettan.

I övrigt kan meddelas att de målat om vårt gamla hus på gatan med det osannolika namnet Humlekärrshultsvägen samt att förvånansvärt många nya hus byggts på Mysingsö.

Och som vanligt var antalet rullatorer oproportionerligt stort på Flanaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa lite om Oskarshamn, jag bodde och jobbade där på 60-talet! Nu bor jag liksom du i ett annat land, långt därifrån....