onsdag 4 april 2012

En himla massa bilder

Det blir ännu ett bildsvep på bloggen i dag. Sedan blir det nog mest tråkiga texter igen. Som vanligt. Men i dag ska jag inte bli mångordig. En bild säger ju mer än tusen ord. Och med tanke på den stora mängd bilder ni kan beskåda här medan, så blir det en väldig massa ord om jag ska ligga i balans. Så jag låter bilderna tala. Låt mig bara få konstatera att:
  • Våra goda vänner Janne och Hanna ankom from Sweden i går. De stannar i runt tio dagar, men kommer att vara ett gäng dagar i the City under vistelsen här.
  • Jag tog mitt första dopp i havet i tisdags. Uppskattningsvis omkring 17 grader varmt.
  • Vi såg en slags delfiner precis utanför stranden - klart häftig syn!
  • Syster Yster går i skolan och pojkarna har springbreak.

Backstrooom är back on the ice efter många veckors skada.
Vi var och kollade in Caps träning i lördags. Här är det Lillebror med kompis som kollar läget...

...och här är det Big Brother med kompis som gör detsamma. Caps träningar är nästan alltid öppna och kostar inget att komma in på. Trevligt...

...och spelarna ställer nästan alltid upp efteråt. Här är det Dennis Wideman som poserar med grabbarna. Wideman var enda Caps-spelare i årets all star team, så det var ju en rätt cool upplevelse.

Och här är det målvakten Neuwirth som skriver autografer. Först i kön? Lillebror med kompis, förstås...

Och Mike Green, med rolig frisyr.

Coachen Dale Hunter. En tidsfråga innan han ryker, men killarna hann i alla fall få hans signatur.

Två nöjda autografjägare.

Och nu över till Outer Banks. Trevliga hus vid stranden.

Jättemycket fågelskådning så här i början av april. Här en av mina absoluta favvofåglar, en pelikan.

Den klart häftiga fyren vid Cape Hatteras.
Mil efter mil med kanonstrand. Stora delar av stranden är naturreservat.

Polaren Paul.

Killarna fiskar.

Leslie med yngste sonens huvud.
Lillebror med kompisen.

The old man and the sea...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Vilken härlig strand att promenera vid! Och så folktom! Gissar att beachsäsongen inte har kommit igång riktigt ännu...

Anna Karin sa...

Underbar strand och vilka roliga hus!

Peter sa...

Nä, beachsäsongen drar nog igång på allvar i samband med memorial Day, i slutet av maj. Men för en svensk var det det klart somrigt redan nu. Runt 22-23 grader i luften (kallare på natten och morgonen dock) och lagom varmt i vattnet - runt 17-18 grader skulle jag tro. Jag pratade med en "local" som sa att det aldrig blir särskilt fullt på stranden på hatteras Island där vi var. Det ligger för långt bort och det är inte särskilt exploaterat. Inga hotell t ex.

Annika sa...

ÅÅÅÅ. the OBX. En av mina favoritplatser i VÄRLDEN!!!
UNDERBART att ni var där över påsk!
Jag tror inte det blir ngn resa till OBX för oss iår. tyvärr...