lördag 28 april 2012

I borgmästarens sängkammare

En sedvanligt småstressig lördag. Jag tror att jag tillbringat tre timmar i bilen, totalt. Kört och hämtat kids här och där och hit och dit. Sedan var klockan plötsligt tre på eftermiddagen och det var dags för Caps-match, den första i slutspelsserien mot Rangers.

Efter några öl och tre perioder stod N Y Rangers som segrare med 3-1. Så kan det gå.

Samma resultat för övrigt som i Lillebrors fotbollsmatch. Fast där vann vårt lag.

Delar av hemmagänget ägnade sedan eftermiddagen åt husturen i Georgetown - en dag varje år öppnar ägarna dörrarna till ett antal historiska hem här i stadsdelen. Jag var inte med på turen eftersom jag ägnade mig åt att köra barn hit och dit, men enligt rapporter var det en trevlig och intressant upplevelse. Bland annat hade de fått se in i den lokala borgmästarebs privata master bedroom. Om de väggarna kunde tala...

 Kvällen avrundades med en smula sill, lite ägg och en och annan akvavit. Hur trevligt som helst.

Inga kommentarer: