fredag 20 juni 2008

Semestern hägrar

Tidigt i morgon bitti sticker vi västerut, till San Francisco och en vecka längs kusten ner mot Los Angeles. Det ska bli väldigt kul att se en helt annan del av USA, jag har bara varit här på östsidan. Alla vi pratar med säger att Kalifornien är ett schysst place och Joan, grannen, blir närmast tårögd när hon berättar om San Francisco, stan där hon föddes och växte upp i.

Vi räknar med att stanna ett par dagar i Frisco, sedan bila söderut längs den berömda kustvägen. På vägen har vi stämt träff med Kaitlyn. Hon var en av dom som verkligen hjälpte oss mycket när vi precis flyttat hit till USA. Två dagar i veckan kom hon hem till oss och drillade barnen i engelska och lärde oss andra en hel del om hur saker och ting funkar. Efter höstterminen blev dock hennes längtan tillbaka till sunny California för stark och hon flyttade hem igen. Nu pluggar hon i Santa Barbara, norr om L A.

Vår vecka därborta i väster kommer att få sin final på Disneyland, det klassiska nöjesfältet med anor från 1950-talet. Nästa lördag åker vi tillbaka till DC, packar om lite snabbt och tar sedan en flygmaskin mot Stockholm, Arlanda. Om allt går som planerat så är vi på svensk mark på måndag den 30 juni kl 9, lokal tid. Det kan bli lite tufft att ställa om sig eftersom tidsskillnaden från Kalifornien är 9 timmar, men vi har ju sommaren på oss att sova.

Med detta sagt vill jag tacka alla kära läsare av denna blogg för den tid som gått. Från och med nu och några månader framåt kommer jag inte att uppdatera bloggen lika ofta som normalt. Jag har haft ambitionen att skriva något helst varje dag, men åtminstone varannan. Nu under sommaren lär det inte bli lika frekvent. Men någon ny grej ska jag väl kunna hinna med då och då. Dessutom spelar ju GAIS en del matcher den närmaste tiden och jag kan ju alltid bre ut mig över Atleternas insatser på plan. Det lär väl bli en och annan bitter text, om jag känner min gamla förening rätt.

Enligt planerna och biljetterna är vi tillbaka i USA i mitten av augusti och då återkommer även er bloggare med nya berättelser från the stora countryt i väster.

Take care out there!

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Tack för all rolig läsning! Det kommer att bli väldigt tomt i cyberrymden, men desto roligare att träffa er IRL!
VÄLKOMNA till det gamla landet, önskar A&AK, två trogna bloggläsare.

Werner sa...

Tack för den här säsongen och ha en fin resa. Missa inte Madonna Inn på vägen.
Här firar vi just nu midsommar så skål på er önskar Onkel och Onkla (heter det så?)