lördag 20 augusti 2011

Fem väskor senare

Vi har landat lyckligt och väl efter skuttet över Atlanten och pustar nu ut i hemmets lugna vrå.

Jag vet inte om det är åldern, ökad bortskämdhet eller något annat, men de här resorna blir bara jobbigare och jobbigare. Tycker jag, i alla fall. Gå upp i ottan, checka in enligt alla konstens regler i automater som aldrig verkar fungera, säkerhetskontroll, slagsmål om handbagageplats, stressa ut ur planet för atthinna till ett annat, passkoll, vänta på väskorna, igenom tullen, checka in väskorna igen, ny säkerhetskontroll, nytt slagsmål om plats för handbagage.

Ja, ni fattar.

Men vi hann med det anlutande Washingtonplanet från New York med runt 20 minuter tillgodo och sedam landade vi i tid och glada i hågen gick vi iväg för att hämta våra fem incheckade väskor.

Och som vi väntade. I en och en halv timme. Sedan insåg våra trötta hjärnor att något gått snett. Hustrun gick iväg för att kolla upp det hela och kunde sedan bara konstatera att väskorna var - försvunna.

Så vi åkte hem utan dom.

Nu jagar hustrun Continental och vi båda muttrar och grymtar om att det snart inte finns några flygbolag kvar att flyga med eftersom vi bojkottar i stort sett allihop på grund av diverse malörer.

Hur som helst. Vi hoppas att det löser sig. Och vi, inklusive de tre barnen, kom i alla fall fram.

Här i DC är det runt 28 grader varmt så här på lördagskvällen och det är onekligen rätt skönt att vara hemma igen. Försvunna väskor till trots.

Men jag vill passa på tillfället att rikta ett varnt och innerligt TACK till alla er som vi på olika sätt umgåtts med under sommaren i Sverige. Det är i sanning en ynnest att ha så många trevliga och kära vänner och släktingar. Jag önskar bara att vi hade haft mer tid att träffa alla ännu mer...

Ett alldeles särskilt tack till våra "hyresvärdar", svärmor och svärfar, brorsan och Linda samt till stora storebror som fixade fram bilen från vinteridet.

Nu ska jag gå och ta en kall öl och sörja det faktum att Dime lyckades tappa bollen i 89:e minuten så att Malmö FF kunde göra 2-1 mot GAIS.

För övrigt kan jag rapportera att hustrun precis meddelade att väskorna nu är funna och de sannolikt ska levereras mellan midnatt och klockan tre på morgonen, lokal tid.

3 kommentarer:

Taina sa...

Då gäller det att vara vaken då! När väskorna anländer vill säga.

Ja visst är det varmt här. Har precis avslutat en trevlig kväll med grannarna utomhus, trots att klockan passerat 10 pm.

En kall öl är alltid gott...välkommen tillbaka på denna sidan av pölen!

Ulf. sa...

Welcome back! Continental är verkligen värst av vad jag har upplevt. När jag flyttade hit så tappade dom bort en av mina väskor och det tog nog en två veckor eller så innan dom hittade den (för att fransmännen ej kunde läsa min skrivstil, så fin som den då var 2007) men dom ringde upp mig runt 03:00 på morgonen och sa att dom kommer med väskan nu. Vilken service!

Angående munspelshållarn så säger jag tack gärna, fast det är inte superbråttom, jag kan knappt spela än :)

Jag säger som Taina "En kall öl är alltid gott..."

Vi ses! Hälsa familjen!

Peter sa...

Taina och Andreas, tack!