måndag 22 augusti 2011

Första skoldagen för Lillebror

Så var det då dags för första skoldagen för Lillebror. Han började i tredje klass och första skoldagen var hur bra som helst - bäst var rasten! Han var dessutom mycket nöjd över att flera av hans bästa polare hamnat i samma klass.

Det slår mig att Syster Yster började just i third grade när vi flyttade hit för fyra år sedan. Det känns som i går, men samtidigt har ju så himla mycket hänt och den spända nervositet som vi nog alla kände när dottern och Big Brother travade iväg till skolan den första dagen för fyra år sedan, den infann sig inte i dag. Lillebror var hur lugn som helst och det var uppriktigt sagt jag med.

På skolgården blev det många kramar och kära återseenden, både för barnen och för oss vuxna. Det var knappt att jag lyckades slita mig loss, men jag var tvungen för Big Brother stod och trampade otåligt hemmavid. Jag hade nämligen lovat att köra honom till fotbollsträningen, som inleddes i dag. Han ska träna tre timmar om dagen under de två veckor som återstår innan skolstarten för honom och Syster Yster.

I övrigt har dagen mest präglats av jobb vid skrivbordet.

Vardagen är sålunda tillbaka här i Distriktet.


Lillebror redo för första skoldagen, komplett med ryggsäck, lunchbox och alla prylarna på "the supply list".


Vid skolporten. Lillebror såg verkligen fram mot att börja skolan...


...och han blev inte direkt mindre entusiastisk när det visade sig att flera av hans bästa kompisar nu går i samma klass.


Masssor av kids och ännu fler föräldrar samlades på skolgården när rektorn hälsade välkommen.


Lillebror efter skolan i dag, tillsammans med sin nya lärare, Mr Faden.


2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag ar mest impad av hur man pallar kasta sig in i vardagen nar man borde vara jetlaggad som en zombie...

Peter sa...

Tidigare tyckte jag tvärtom, men numera känns det betydligt lättare åt det här hållet än åt andra...