måndag 29 augusti 2011

Födelsedag, crab cake och King Jr

I dag skulle Michael Jackson ha fyllt 53 år om han fortfarande varit i livet. Och John McCain, som lever, fyller 75 år.

Men framförallt är det förstås hustruns födelsedag!

Och eftersom hon väldigt offentligt (i Sveriges största morgontidning) hade önskat sig en crab cake-middag på födelsedagen, så hade vi inte så mycket val. Det blev en promenad ner till Clyde's och en härlig måndagskväll.

Men firandet inleddes förstås redan på morgonen med skönsång från barnen och mig. Därefter presentöppning. Årets present-tema visade sig vara smycken av olika slag. Bland annat hade Syster Yster på egen hand gjort ett jättefint armband, som nu pryder hustruns handled.

I övrigt har dagen präglats av skrivbordsjobb för min del. Fram mot sen eftermiddag tog dock Big Brother och jag cykeln till ortodontisten och kollade läget. Därefter cyklade vi vidare till det nya Martin Luther King Jr-monumentet, som skulle ha invigts i går. Men invigningen blåste bort och är uppskjuten till september någon gång.

Jag är inte särskilt förtjust i det nya monumentet. King ser alldeles för arg ut, tycker jag. Slutet kroppsspråk och avvisande på något sätt. Inte alls som jag har lärt mig att han var - en person som inbjöd till samtal och pläderade för ickevåld. Bedöm själva här (klicka på bilden så blir den större).

Medan vi ägnade oss sådana seriösa diskussioner, tog hustrun med sig Syster Yster och Lillebror till Tysons Corner och sysslade med seriös shopping under några timmar. Innan vi alltså återsamlades på hemmaplan och avrundade med restaurangbesök.



Sannolikt världens vackraste hustru, som dessutom fyller år just denna dag!



5 kommentarer:

Taina sa...

Ett stort grattis till henne!!! Jag försökte leta efter artikeln i DN (right) men hittade den inte...

Statyn eller monumentet ser hemsk ut!

Hanna sa...

Statyn var verkligen ingen hojdare, men din hustru ar desto vackrare! Grattis igen till min fina, fina syster!

Annika sa...

Stort grattis lite i efterhand till Ginna!!
Hoppas att crab cake'sen var lika goda som hon ville att de skulle vara!
Hittade inte heller artikeln i DN. TYVÄRR!!
Gillar inte heller nya monumentet, håller helt med dig!

Peter sa...

Tack, tack och tack - jag hälsar till henne! Nop, DN-artikeln ligger inte på nätet, men jag kan skicka en kopia direkt till era epostar om ni vill.

ginna sa...

Tack snälla Taina, Annika och Syster Yster! hälsningar från glad födelsedagsfirare