onsdag 3 oktober 2012

Dags för första presidentdebatten

Den första presidentvalsdebatt mellan Obama och Romney arrangeras i kväll, men eftersom jag fortfarande befinner mig i Sweden så tror jag att jag väljer bort att följa den live. Den går nämligen klockan 3 på natten, svensk tid.

Synd. För fyra år sedan satt jag klistrad framför TV:n och kollade in debatterna mellan McCain och Obama. Det var underhållning på hög nivå. Oavsett vad man må tycka om amerikansk politik och amerikanska politiker, så är det påfallande ofta extremt hög nivå på retoriken och debattkompetensen.

Den här gången får jag nöja mig med efterhandsreferat av debatten. Jag kommer såklart att välja den bästa svenska USA-analytikern: Sveriges Radios Washingtonkorrespondent.

Annars är jag redo för en helg med grabbarna i Köpenhamn. Sedan 1989 har vi träffats den första helgen i oktober i den danska huvudbyn, för några dagars samvaro komplett med kulturella inslag av allehanda slag. Avfärd i morgon, medelst tåg.

Jag hör av mig igen, vad det lider.

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Väckarklockan ställd på 02.55.

Inger sa...

Jag har förstått att det blir Swedenflytt igen. Jag kommer verkligen sakna din frus repotage, hon gör det suveränt bra och intressant. Sedan gillar jag dina vardagsbetrakterlser från distiktet, en stad jag gillar.
Hösthälsningar!