torsdag 18 oktober 2012

För fem år sedan i Distriktet

Tänk vad åren går fort när man har roligt. Och timmarna likaså.

Denna kväll har jag ägnat åt ett besök på Syster Ysters och Lillebrors kommande svenska skola - ett besök som gav mersmak och som ytterligare stärkte mig i tron att vi valt rätt till våra kids (gudarna ska veta att det här med skolval börjar bli lika komplicerat i Sweden som i US of A).

Sedan lagade Big Brother och jag ihop en sen, men fantastisk välsmakande, middag. Därefter satt jag och pluggade statsvetenskap ett par timmar. Och när jag var klar med det - och förgäves letat igenom skåpen efter kvarglömt godis - så började jag titta igenom gamla blogginlägg lite random så där.

Bland annat kikade jag på vad vi sysslade med för fem år sedan. Det var vår första höst i Distriktet och det mesta var fortfarande nytt och spännande. Barnen hade precis börjat acklimatisera sig på sina respektive skolor (och var ack så små och näpna, kolla inlägget från exakt fem år sedan här), vi hade precis vinkat av svärföräldrarna samt bevistat vår första skolfest.

Från Amerika kan bland annat rapporteras att Lillebror haft en jättestor sticka i foten, men att hustrun fick ut den efter en hård och hjältemodig insats från både mor och son. Samt att Syster Yster blev evakuerad ut från sin och presidentdöttrarnas skola i dag, efter att personalen tagit emot ett "misstänkt samtal". Efter två timmar ute på fotbollsplanen blåstes dock faran över.

Nu är klockan alldeles för mycket, så det blir inte mer skrivet än så här denna sena afton i det gamla landet. I morgon ska jag ut till Järfälla kommun och delta i ett heldagsseminarium. Någon måste ju göra det, också.

See you guys.

Inga kommentarer: