måndag 22 oktober 2012

Vuxenpoäng för p-plats med ellutag

Jag valde bort att gå på Gais-matchen och ägnade mig istället åt husvisning, matlagning och diverse annat av vikt. Bland annat har jag fixat en parkeringsplats för vår svenska bil (som är en fransk produkt av ytterst tveksam kvalitet - lita aldrig på fransk ingenjörskonst, köp aldrig en Renault).

Ingående i p-platsen: En ellutag för motorvärmare. Det är tamefan vuxenpoäng så här i ungdomens sista skälvande minuter. Tyvärr saknar den franska bilen en motorvärmare och jag antar att det kostar runt tiotusen att installera en sådan, så det får nog vara.

I övrigt kan meddelas att gymnasiesonen och jag festade till ordentligt till laxen i dag: Två glas julmust var. Det ni, vänner i Syd- och nordamerika, Grekland och på andra håll i världen.

Det smakade gudomligt.

Nu gjorde just Djurgårdens IF 3-0 och förnedringen är som vanligt totalt. Stackars Olle och andra grönsvarta kamrater som just nu fryser häcken av sig på Stockholms Olympiastadion.

4 kommentarer:

Anna Karin sa...

Lax och julmust? Så vidrigt.

Hanna sa...

Mamma, det tycker du bara för att du bor i Sverige! Peter har helt rätt - vi andra blir jätteavundsjuka!! Gud så gott med julmust!

Anonym sa...

Komiskt. Min första tanke när jag läste var: Lax och julmust? Så vidrigt!
Såg att kommentaren redan var skriven. Av mor.
Karin

Peter sa...

I afton blev det tacos. Med julmust.