tisdag 25 september 2007

Bilder från i dag

I dag var jag ute och plåtade lite i grannskapet på morgonen. Sedan följde jag med fifth-graders på deras besök i House of Sweden och barnutställningen där. Det var kul att vara assistent teacher, jag har inte jobbat som lärare sedan jag bodde i Göteborg på 1980-talet. Och besöket på barnutställningen blev väldigt lyckat.

Nu har det blivit över 30 grader varmt här i DC igen. Eventuellt ska det bli åska senare i veckan. Jag måste väl också kommentera GAIS-förlusten i derbyt tidigare i dag. Finns bara ett ord: Orättvist. Eller två: Våldsamt orättvist.

Många hus till salu i området - kanske ett resultat av bolånekrisen?

Förr fanns det spårvagn i Georgetown. Spåren syns fortfarande.

En amerikansk gatuskylt. Vår skola ligger på O Street NW.

Extra långsamt vid skolor. Precis som i Sverige.

På promenad till House of Sweden, längs Potomac River.

Klätterväggen var klart populär.

Ryan jobbar hårt med en rolig balansapparat från Tom Tits Experiment.

Garret blåser en jättestor såpbubbla.

Back to school.


Inga kommentarer: