tisdag 4 september 2007

Gamla hjältar


Ungarna i säng och jag sitter och tittar på en nästan två timmar lång liveinspelning med Neil Young, med Emmylou Harris som sidekick, inspelad i Nashville förra året. En av fördelarna med USA - allt detta TV-utbud. Två intressanta noteringar. Neil har nya tänder. Emmylou har ansiktslyft sig. Tiden går. Gamla hjältar blir... gamla.

Dagen har varit social. Vi har lärt känna en massa grannar och klasskamraters föräldar. Amerikaner är fenomenala på att komma ihåg ens namn. Jag är urusel. Det är Tom hit, Norma dit och Martin där och Carol där. Allt blir förvirrat i min arma skalle, jag blandar ihop ansikten och namn. Det är pinsamt. Jag måste bli bättre på det där.
Bilden ovan är vår gata och tagen nu i kväll.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jättekul att följa er på det här sättet.
De är fenomenala på att minnas namn, du måste lära dig knepen, det är ett minimum av artighet.

Fetvarning: Det hjälper inte att springa - bara att äta mindre! Köp en våg! Ser fram mot att du meddelar varje vecka din vikt och midjemått!