måndag 3 september 2007

GAIS mot botten


Nu har jag köpt nya löparskor. De dyraste jag någonsin köpt, alla skor inräknade. Och de var klart sköna att springa i, jag tog en 8 km-runda nu på eftermiddagen. Jag fick ett tips av en förälder på skolan att det skulle finnas en fin "track and field-anläggning" borta vid Reservoir Road. Och det visade sig stämma. Så jag och tre andra idioter sprang runt där i 32-gradig värme. Fast jag blev inte riktigt klok på hur långt varvet är, sannolikt 300 yards eller nånting annat konstigt.

Tidigare på dagen var jag och ungarna borta vid Volta Park (några blocks härifrån) och badade i den kommunala poolen. Jätteskönt!

På det hela taget en trevlig Labor Day. Förutom då att GAIS förlorade bottenmötet mot Örebro. Det kändes ju toppen ;-(


1 kommentar:

Martin Börjeson sa...

... om det nu känns så himla tungt att vara GAIS:are, så kan jag ju altid rekommendera en klubb som skänker lite mer glädje efter sex raka segrar. Men samtidigt har vi väl aldrig hävdat annat än att supporterskap mest av allt handlar om lidande ...