lördag 8 september 2007

Teknikens under

Jag har precis varit och storhandlat på Safeway i 32-gradig värme. Det börjar bli läge att köpa en bil. Å andra sidan får jag ju bra motion. Tillbaka i huset, sätter igång den bärbara och kopplar upp mig på radiosporten. Direktsändning Sverige-Danmark. 0-0 när detta skrivs.

Det är egentligen helt fantastiskt att man kan sitta här så långt borta och kunna lyssna på SR direkt. Nyhetssändningar på TV är inte heller några problem att kolla. Och Aftonbladets webbplats är en självklar startsida eftersom man snabbt får en bild av det svenska nyhetsläget.

Ibland tänker jag på hur det var för emigranterna för 100-150 år sedan. Det var så definitivt. Man sa verkligen adjö till släktingar och vänner när man flyttade. Nyheterna hemifrån inskränkte sig till några brev om året - i bästa fall. Internet har inneburit ett fantastiskt framsteg när det gäller att hålla kontakten med folk och för möjligheten att hålle sig uppdaterad om vad som händer hemikring.

Nu ska jag koncentrera mig på matchen. Hörs!

Inga kommentarer: