tisdag 2 mars 2010

Tandläkarbesök utan hål

I dag var det tandläkarbesök för de tre hemmavarande kidsen och vår tandläkare Dr Lycka hittade inga hål. Skönt. Dessutom slipper Big Brother sin tandställning om några veckor. Syster Yster ska ha kvar sin minst något halvår till.

Själv går jag fortfarande och funderar på om jag ska dra ut mina visdomständer (en lång följetong som jag inte orkar dra en gång till). Dr Lycka tittade strängt på mig i dag, men jag log bara rart och sa att det var på gång och med det lät han sig nöja. Min svärmor, som jag beundrar enormt av många olika skäl, avråder definitivt från ingreppet. Onödigt, smärtsamt och dessutom måste jag äta puréer i flera veckor, varnar hon.

Jag hyser stor tilltro till hennes dentala kunskaper. Hon bör veta. Hennes pappa var tandläkare. Och två av hennes bröder.

Väderraport: Regn.

Matrapport: Färsk pasta med tomatsås och inlagda kikärtor.

Träningsrapport: Negativt.

Take care.

3 kommentarer:

Taina sa...

Dra ut dem du! Det har jag gjort och de som sitter i överkäken går ganska lätt att dra ut. Väre är det med de som sitter nere...då kan det knaka bra när de ska dras ut. Knaaaaaaaak.

Men hur ÄR det med träningen egentligen? Jag tror vi får ta och åka till DC under Memorial i år igen så får Maken dra ut dig. Eller så får ni komma hit, som jag sagt tidigare...

Werner sa...

Under min IBM-tid lärde jag mig att "If it ain't broke, don't fix it." Så varför fixa visdomständerna? Jag har min kvar ännu, unge man.

Peter sa...

Dra ut eller inte dra ut, det är den stora frågan. Problemet är att Dr Lycka påstår att det är hål i en av visdomständerna och att det då är lika bra att ta bort alla på en gång. Men jag har inga som helst besvär - ännu så länge...