onsdag 3 mars 2010

Vi stödjer servicesektorn

Här gör vi vad vi kan för att få fart på ekonomin och gynna servicesektorn. I går var det som sagt tandläkarbesök för kidsen och i dag blev det både service av bilen och klippning av bloggaren. Så nu är jag till och med stiligare än vanligt. Och bilen går som ett spjut i natten.

Apropå natt så kollade vi in den nya serien "Parenthood" sent i går kväll. Det är kanalen NBC:s nya storsatsning, en egenproducerad och påkostad kvalitetsserie som man hoppas mycket på. Den har placerats på samma tid som den fiasko-artade "Jay Leno Show", som nu lagts ner. Jay Leno själv har flyttat tillbaka till "The Tonight Show", som han var programledare för fram till i somras, då han ersattes av Conan O'Brien. Som dock inte gjorde någon succé och fick sparken. Dock kunde han trösta sig med ett antal miljoner dollar som en liten avskedspresent.

Rörigt i TV-världen?

Jo. Åtminstonne på NBC. Men i går var det alltså premiär på "Parenthood" med dubbelavsnitt och allt. Och efter en rätt rörig inledning, så tog det sig rätt bra. En av huvudrollerna spelas av den där äldre brorsan i "Six Feet Under" (en av mina favvoserier), vilket borgar för viss nivå. Innehållet kretsar kring en familj som består av fyra syskon och deras respektive familjer samt de två föräldrarna. Serien bygger på lika delar komik och allvar; här finns oro för barnen, föräldrar som inte tar ansvar, föräldrar som tar för mycket ansvar, ungdomar som flippar ut, diskussion kring könsroller.

Värd att se (säger jag som bara sett ett avsnitt...). Med tanke på hur amerikaniserat Sverige är så lär den snart dyka upp i en TV också nära dig, förutsatt att du som läser bor i Sverige. Annars kan ni troligen se den via denna länk.

I övrigt kan meddelas att min bloggkompis Taina skrämde mig så mycket med sin kommentar till förra inlägget, så jag stack ut och sprang en mil i dag. En svensk mil.

2 kommentarer:

Martin Börjeson sa...

Nu får du se till att lägga upp en länk till min blogg (www.martinborjeson@blogspot.com) i din lista ...

Peter sa...

Välkommen till ytterligare ett socialt medium. Du är upplagd!