tisdag 6 november 2012

Election Day - glädje i Distriktet

Precis som för fyra år sedan sprang jag ner på M Street för att kolla in om befolkningen i Distriktet firar Obamas övertygande seger (ja, min blygsamhet förhindrar mig ifrån att berätta att jag sannolikt var först i världen med denna förutsägelse, baserad på en knivskarp analys).

Och visst firades det. Inte på samma sätt som 2008, då M Streets trottoarer var smockfulla och där bilar körde parad och tutade på gatan.

Denna afton var något mer stillsam, men några hundra personer sprang in mot Vita Huset under de rätt få minuter jag gick läns gatan. Och glädjen gick inte att ta fel på. Här är några lite suddiga bilder, tagna för några minuter sedan:



2 kommentarer:

Annika sa...

VAD kul att du fick se denna glädje.
Ja, du hade rätt. OCH jag hade fel. TACK och LOV!!
Idag känns det mkt bra...

Peter sa...

Bra stämning här med! Även om många var rätt trötta i morse...