måndag 26 november 2012

Om Augustpriset och annat

Grattis till Augustpriset Ingrid Carlberg! Hon fick priset för sin fantastiska bok om Raoul Wallenerg ("Det står ett rum här och väntar på dig", Norstedts 2012). Det känns lite skoj också för mig, eftersom jag bidrog en del till boken. Det var nämligen jag som, på Ingrids uppdrag, grävde djupt i diverse amerikanska arkiv på jakt efter gamla dokument om Wallenberg.

Ingrid är enormt driven, engagerad, noggrann och dessutom en hejdlöst skicklig skribent. Så priset är så himla välförtjänt!

I övrigt kan rapporteras att svägerskan och kusin L nu lämnar Distriktet (om jag inte tar alldeles fel så startar flygmaskinen i detta nu) och återvänder till Halmstad. De har ersatts av svärföräldrarna som ankom i lördags och stannar till Lucia. Jag räknar med att flyga över Atlanten om ett par veckor.

Sedan sist har även min släkting Larry Hagman avlidit. För oss i Hagmans-släkten kom det helt oväntat. Själv visste jag inte ens om att han var sjuk.

Annars präglas dessa dagar av jobb, studier och förberedelser inför gymnasiegrabbens 16-årsdag på onsdag. Tänk vad tiden går...

2 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis till priset även för dig! Jätteroligt!

Peter sa...

Tack!