tisdag 6 november 2012

Election Day, val-tempen stiger

Det börjar bli riktigt spännande nu. Om några timmar stänger vallokalerna här i Distriktet och alla jag pratat med under dagen är väldigt osäkra på utgången.

Det kommer att bli en lång natt - eller tidig morgon rentav. Eller möjligen flera dagars väntan på det slutliga resultet. Fast jag tror att Barack Obama tar hem det här och mitt tips är att han till slut står med över 300 elektorsröster (det krävs 270 för att vinna).

Jag tog med mina äldsta söner på en promenad downtown mitt på dagen. Härligt väder. Kallt med klart. Här är lite bilder:
 
 Dom hade stängt av H Street strax intill Vita Huset. Oklar anledning, men det verkade som om det var av säkerhetskäl.

 Vi stötte på det här käcka gänget på södra sidan av huset...

 ...där julgranen står redo för kommande äventyr.

 Även Pennsylvania Avenue var avstängd av någon obegriplig anledning. Obama är ju inte ens hemma, han är uppe i Chicago och har valvaka.

 Min snygge äldste son njöt i solskenet.

Och hemma är det som vanligt full fart i studion. Sändningen okmmer att fortsätta hela natten och en bra bit in på morgonen, svensk tid.

Inga kommentarer: