tisdag 11 december 2012

Framme i sommarvarmt DC

Från femton minusgrader till arton grader varmt på ett dygn. Det kan vara rätt stor temperaturskillnad mellan den svenska och den amerikanska huvudstaden.

Nu är jag lyckligt och väl framme i Distriktet. Färden över oceanen gick förhållandevis bra, även om den började en aning kinkigt. På grund av snöoväder ner i sörda Sverige och Danmark var nämligen min flight till den konglige by försinked rätt kraftigt. Men krisande SAS:s personal löste det smidigt och fick med mig på en tidigare avgång (se där nyttan med att vara på flygplatsen i god tid, en lärdom jag förvärvat på ett mycket konkret och smärtsamt sätt).

Så jag anlände till Kastrup i hyfsat god tid och eftersom även planet till DC var försenat, så var det alls ingen ko på isen. Eller på snön rättare sagt.

Hustrun och Lillebror tog emot på flygplatsen och väl framme i Georgetown väntade Syster Yster, svärmor och svärfar och en fantastisk middag. En synnerligen trevlig afton om än lite dimmig på grund av tidsomställningen. Runt halvt tio stupade jag i säng och vaknade pigg och utvilad klockan sex i morse. Min första uppgift var att följa Lillebror till skolan. Kul!

Back in Stockholm lämnade jag kvar gymnasiekillen - stackar'n har ju ett par veckor kvar innan det är dags för jullov... Han ansluter hit dagen före julafton. Och äldste sonen dyker för närvarande i Barriärrevet och verkar ha en jolly good time. Väntas tillbaka till the US runt den 20 december.

I veckan väntar bland annat körkonsert på Syster Ysters skola och Luciafirande på House of Sweden. Plus förstås en massa praktiskt fixande inför Den Stora Flytten.

Take care.

Inga kommentarer: