fredag 28 december 2012

Tandvärk i Distriktet

Ingen rolig natt, den gångna. Sov bara några timmar på grund av en sällsynt smärtsam tandvärk. Ovanpå den rejäla förkylningen. Så det var bara att ringa Doktor Lycka, familjens tandläkare, på morgonen. Naturligtvis var han ledig, men jag fick tid his en av hans kollegor.

Efter diverse röntgenbilder, undersökning och frågor/svar, så kom han fram till att det inte var några problem med tänderna. Istället var hans teori att mina igentäppta bihålor orsakar ett tryck som kan upplevas som tandvärk. En helt rimlig förklaring, eftersom tandsmärtan började så smått när jag blev rejält täppt.

Kände mig lättad, men samtidigt en aning irriterad - smålänning som jag är. För betalningen kom jag ju inte undan. Hade ju knappast fått valuta för pengarna. Påminner mig om den gången när min lilla TV gick sönder och jag lämnade in den på reparation. "Den går inte att laga", meddelade teknikern och begärde 300 spänn för det beskedet.

I övrigt packar och fixar vi en massa. Nästa onsdag kommer flyttfirman och då måste vi ha sorterat och bestämt vad som ska med i lasset och vad som ska säljas eller skänkas bort.

Kan också meddela att äldste sonen lyckligt och väl ankommit Sverige efter sina många resor runt vår jord.

Inga kommentarer: