måndag 17 december 2012

Granen på plats

Så är då ännu en punkt avklarad på at-göra-listan: julgranen står nu på plats i vardagsrummet. Syster Yster och jag tvekade inte utan slog till direkt på julmarknaden vid Whole Foods uppe i Tenley Town. Bild? Nja, jag väntar tills den är klädd. Men jag kan redan nu avslöja att den är grön och har en massa barr.

I övrigt har denna dag ägnats åt ömsom plugg, ömsom övrigt. Jag har skrivit klart en längre uppgift till min universitetskurs. Enda problemet är att jag inte kan skicka in den eftersom jag inte kan logga in på skolans webbplats av någon anledning. Rätt frustrerande.

Jag har även varit hos optikern och kollat synen. Förutom den sedvanliga närsyntheten och långsyntheten och astigmatismen, sågs (obs vits) inga spår av andra problem. Beställde dessutom två par nya glasögon för den modesta summan av 699 dollar. Men då är dom progressiva, antiflexbehandlade och jättesnygga. Dessutom tror jag inte att jag behöver ha några fler glasögon i mitt liv nu, eftersom jag är så gammal. De här får räcka.

Både på Lillebrors och Syster Ysters respektive skolor var det lite speciellt i morse. Några fler vakter och lite spända - eller snarare allvarliga - anletsdrag bland lärare och föräldrar. Hustrun hämtade Lillebror och berättade att hans fröken fick ett fång rosor av en förälder. Händelsen i Newtown har nog satt sin prägel på många skolor runt om i USA i dag. Och när jag gick till optikern så kunde jag konstatera att de officiella flaggorna fortfarande var på halv stång utanför brandstationer och bibliotek.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Men vänta här nu... har ni inte alltid haft plastrgan? Och nu kör ni alltså äkta vara??

Peter sa...

Det har vi gjort de senaste fyra åren. Det blev så plastigt med plastgran...

Anna Karin sa...

Dessutom är det väl så att de riktiga granarna i USA barrar mindre än plastgranarna. Skumt.

Peter sa...

Det är faktiskt helt korrekt. Vår plastgran barrade något oerhört. Fick väl för lite pvc eller nå't.

Olle J. sa...

Progressiva glas hjälper även mot trångsynthet...

Peter sa...

Progressiva glas är en självklarhet.