fredag 21 december 2012

Fredag i Distriktet

Fredag i Distriktet, sista fredagen före jul dessutom. Rätt bra tryck på sta'n med andra ord. Det var ytterst motvilligt som jag gav upp den parkeringsplats som jag lyckades få tag på tidigare i dag. Men det var inte så mycket att välja, Syster Yster och hennes polare skulle köras till ett party långt uppe i Maryland och när jag till slut kom tillbaka till Georgetown fanns det förstås inte en p-plats att uppbringa. Det blev ett par varv runt i grannskapet med stigande frustration. Men det löste sig till slut...

Annars har det mest handlat om skolavslutningar i dag. Återkommer med lite bilder och kommentarer. Men låt mig bara konstatera att Lillebrors play var hur bra som helst och att han var bäst. Och då är jag helt opartisk.

Äldste  sonen verkar redan ha anpassat sig till den amerikanska östkusttiden. Fattar inte hur han klarar att ställa om mat- och sovklockan så snabbt. Själv hade jag sannolikt varit både knäckt och totalt förvirrad om jag rest tillbaka 16 timmar i tiden. Han är liksom redan i morgon på något sätt. Fast ändå inte.

I morgon är det lördag och storhandling inför vår stora fest på söndag. Samma dag som Big Brother flyger in från Köbenhavn. Så då är alla mina barn samlade på samma kontinent, och till och med i smma hus, efter att ha varit tämligen utspridda i världen den gångna hösten...

Inga kommentarer: