torsdag 20 december 2012

Jag har packat den sista lunchboxen

Jag har gjort min sista lunchbox!

Tanken slog mig nu i afton, när Lillebror berättade att de skulle bli bjudna på pizza på skolan i morgon - den sista dagen i de amerikanska skolorna för våra kids.

I morgon eftermiddag, fredag, börjar nämligen the Winter Break. Sedan är det ingen skola förrän vi anlänt till Estocolmo en bit in i januari. Stort. Omvälvande. Smått nervöst.

Måtte det gå bra. Måte barnen gilla den svenska skolmaten.

I morgon blir det sedvanlig avslutningsshow på Lillebrors skola och därefter läge att dela ut diverse svenska chokladkartonger och dito souvenirer till lärare, rektor och annan personal.

Syster Yster ska inte ha någon särskild samling på skolan (hennes kompisar hade ju ett gigantiskt överrasknings- och avskedsparty för henne för ett par veckor sedan), men även hon tar med sig lite presenter till favvolärarna och rektorn i morgon bitti.

Annars ser vi fram mot att den äldste sonen kommer hem sent i kväll  efter sex veckor i Australien. Jag ska strax iväg och hämta honom borta på BWI, flygplatsen som ligger mellan Baltimore och DC. Stackarn kommer väl att vara totalt jetlaggad ett tag framöver. Om jag fattat det rätt så ligger Sydney 16 timmar före amerikansk västkusttid. Här är klockan just nu 22, vilket innebär att den 14 på eftermiddagen i morgon down under.

Very confusing.

Inga kommentarer: