tisdag 26 februari 2008

Host!

Både hustrun och jag har drabbats av ungarnas förkylning, så nu hostar vi oss igenom dagar och nätter. Lite jobbigt, men ingen katastrof. Det finns ju en del glass i det här landet och glass är den bästa medicinen mot halsont. Det vet varenda människa.

Har precis kollat in Caps vinna med 4-1 mot svensklaget Minnesota, som hade en finsk målvakt som heter Niklas Bäckström. Vår egen Backstroom gjorde väl ingen större match.

Sedan fortsatte jag kolla på TV, eftersom det var dags för NBC:s stora debatt mellan Hillary Clinton och Barack Obama. Just nu pågår efterdebattsanalysen. Min egen analys:

Clinton är rätt desperat och försökte på olika sätt provocera Obama, dock utan större framgång. Han kunde rätt lugnt luta sig tillbaka och låta henne köra på. Sedan sa han något lite skojigt eller avväpnande och gav dessutom henne en del beröm då och då. Är man i ledning så...

Mycket snack om health care och rätt mycket om vem som sa vad eller röstade hur då och då. Egentligen har de rätt lika politik och de får liksom nästan pressa fram sakskillnader för att ha något att diskutera om.

Hade jag varit Clintons kampanjstrateg så hade jag snarare tonat ner de små skillnaderna och istället tonat upp det faktum att Clinton är en kvinna och att det nu tamefan är dags för en kvinna att ta plats i Ovala Rummet. Det är kvinnornas tur. Finally a woman. Time for a woman. Positivt budskap och lite lagom förbannad så där.

Men nu är jag ju inte Clintons valstrateg. Däremot har jag städat hela huset i dag. Sånt skapar en känsla av välbefinnande. Stolt men också nöjd, för att travestera en gammal valstrategisk klyscha.

Oj, nu kommenterar Pat Buchanan debatten i NBC, den gamle republikanen och reformpartisten. Han skriker så högt att han knappt behöver mikrofon, han hörs genom fönstret.

Good night!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.