söndag 3 februari 2008

Underdoggarna vann

Det är helt makalöst. Det spelar ingen roll vilket lag jag väljer att heja på. Det förlorar alltid ändå. Här hade jag (och sönerna på plats här i DC, dottern är aktivt ointresserad) valt ut laget som vunnit 18 raka matcher i tämligen överlägsen stil, som har haft både den bästa offensiven och defensiven under hela säsongen. Patriots, tänkte vi, låt oss välja Patriots som vårt favvolag så slipper vi bli så gaisigt besvikna.

Och vad händer? Laget som ingen räknat med på hela säsongen, som precis klarade sig till och genom play off och som ingen egentligen tog på allvar - Giants från NY... vann Super Bowl med 17-14.

Jag tar mig för pannan, jag rest my case, jag ger mig. Inför kommande allsvenska säsong ska jag stödja Djurgårdens IF.

Godnatt, Sverige.

1 kommentar:

Anders sa...

Nej, inte Djurgår'n! Kom igen. Inget är som en äkta loser. HBK torskade t ex gårdagens träningsmatch mot Trelleborg: stormbyar, 0-gradigt, konstgräs, och den gamle gaisaren "Texas" spelade som vanligt barbent. Motgång skapar riktiga män.