torsdag 21 februari 2008

Vinterkatastrof?

Ska vi få uppleva den första dagen med snöstängd skola i morgon, fredag? Diskussionen på skolgården i eftermiddags var intensiv. I natt väntas det nämligen vräka ner snö här i DC. Det talas om ett par inches (runt 5 cm), så ni förstår att stämningen är uppskruvad.

Alla talar om det. Jag följde med ungarna på deras kurs i cartoon drawing och gick och handlade på Safeway under lektionen. Damen i kassan undrade oroligt om jag verkligen hade handlat tillräckligt nu så familjen skulle klara sig under ovädret. "Vi blir kanske helt isolerade. Då gäller det att ha mat hemma" sa hon och målade upp värsta katastroscenariot.

Ja, ja, vi får väl se. Det är kul med snö. Och vi har massor av mat hemma...

Just nu pågår en CNN-debatt mellan Obama och Clinton. Jag ska sätta mig och titta på den nu. Jag hoppas lite på att Clinton ska plocka fram något ess ur rockfickan. Hon behöver all hjälp hon kan få nu om hon ska ha någon chans den 4 mars.

Inga kommentarer: