fredag 29 februari 2008

Plane spotting på Leap day

Lillebror och jag på privat Field Trip i Virginia. Washington Monument i bakgrunden.

I väntan på en jumbojet. Observera Rex-sitsen på Skeppshultaren. En gåva från Mats och Maria i Bromma.

Eftersom de båda stora kidsen var hos kompisar, så stack lillebror och jag ut på cykelutfärd denna Leap Day - skottdagen. Vi åkte söderut längs floden i delstaten Virginia, på cykelvägen som går ner till Alexandria och Mont Vernon.
När vi nådde Reagan Airport, DC:s motsvarighet till Bromma flygplats, stannade vi till och plane spottade lite. Intressant gäng som står där vid inflygningen. Bara män, företrädesvis i dryga medelåldern. Och så några yngre pappor med barn som skriker av skräckblandad förtjusning när de dånande planen kommer rakt emot dem.
Jag är lite svag för flygplan, jag måste erkänna det trots mitt miljöengagemang. Det är rätt häftigt med de där maskinerna...
Annars? Family Conference i dag på skolan. Det finns väl ingen exakt motsvarighet i Sverige. Ett par gånger varje termin stängs skolan - eller snarare undervisningen. Barnen är lediga och lärarna gör sig helt tillgängliga för föräldrarna. Jag passade naturligtvis på att boka in samtal. Våra kids fick makalöst goda omdömen från sina respektive lärare. Båda har utvecklats enormt under det halvår som gått. Lärarna var imponerade - och jag med.

1 kommentar:

ginna sa...

Sista fem sekunderna av filmen är bäst! Pussar i massor från the Lone Star State.