måndag 31 december 2007

Nyårsafton

Det är nyårsafton vilket mest av allt liknar en vanlig lördag här i DC. Allt är öppet. Jag har varit på posten, hämtat ännu en hyrbil, varit hos polisen och fixat parkeringstillstånd och handlat på ett par ställen, bl a på Sullivans, den närmaste leksaksaffären (lillebror fyller 5 år om några dagar). Georgetowns butiksstråk är överfulla av människor och gatorna är packade med parkerade bilar.

I kväll ska vi hem till några kompisar och fira en riktig amerikansk nyårsafton. Det blir enligt rykten BBQ, pastasallad samt "a lot to drink". För min del får det dock bli alkoholfritt bubbel i år eftersom jag åtagit mig att köra bil. Smällar man får ta.

Jag pratade precis med sonen i Sverige, där man nu är på upploppet av 2007. Det återstår bara ett par timmar.

Här i The District är det en underbar dag. Klarblå himmel, drygt 10 grader i skuggan och en stilla bris. Det lär dock bli rejält mycket kallare om ett par dagar.

Gott nytt år allihop!

1 kommentar:

Anna Karin sa...

Här är det bara en timme kvar av det gamla året. Halmstad avslutade sitt jubileumsår med ett hejans fyrverkeri. Vi var i stan och tittade, men här hemma nöjde vi oss med tomtebloss. Nu ska vi skåla och tänka på er!
Gott Nytt År!
AK&A
Karin, Ola, Daniel, Lovisa och Hilda hälsar också till er!