torsdag 10 januari 2008

Caps-seger och ny GD

Jorå, Caps går som tåget just nu. Seger i går mot Foppas gamla lag. Inga svenskmål, dock.

Ser att mina kompisar på Sveriges bästa myndighet har fått en ny generaldirektör efter Kjell Asplund. Jag hade tippat en ung, tuff kvinna med medicinsk bakgrund. Nu blev det istället Lars-Erik Holm, generaldirektör för Strålskyddsinstitutet sedan 12 år tillbaka. Jag har ännu inte hört några reaktioner från hemmafronten.

Det blir säkert sådana i början av nästa vecka, eftersom jag sticker över till det gamla landet i dag (framme i morgon, fredag) och räknar med att hälsa på mina gamla (och nya) arbetskamrater då.

Jag stannar i Stockholm en vecka och anledningen är att min kära mor fyller 80 år. Det blir stort kalas i Nynäshamn på söndag. Grattis i förskott, mamma!

Det ska bli jättekul att träffa familj, släkt och vänner - och att rikigt få njuta av det mysiga svenska vintermörkret.

Allt detta under förutsättning att Icelandair faktiskt kommer att starta från flygplatsen i kväll. Det flygbolaget har sett det sista av mig. Definitivt. Vi har en gammal historia ihop som den intresserade kan läsa om i denna blogg från i höstas.

Ses i Sweden!

Inga kommentarer: