fredag 18 januari 2008

Hemma igen - och snö

Efter en oerhört seg 19-timmarsresa, med ett byte i Reykavik, ett i Boston och en borttappad väska, är jag nu hemma i The District igen. När jag landade sent i torsdags kväll kunde jag konstatera: Det är snö i DC.I dag, fredag, har dock solen legat på och nästan all snö är borta. Men eventuellt kommer det mer i morgon.

Under min Sverigeresa har svärmor och -far hållit ställningarna här och när jag äntligen kom hem vid 11-tiden på torsdagskvällen hade de dukat upp en läcker ostbricka med tillhörande dryck. Hustrun är ute och besöker sydligare delstater fram till söndag, så vi reser omlott.

Den borttappade väskan dök upp tidigt i morse. Kvart i sex ringde det på dörren och väskan levererades av en oförskämd pigg man från flygplatsen. Bagaget hade hamnat på fel plan mellan Boston och Washington. Så kan det gå.

Inga kommentarer: