måndag 14 januari 2008

Nybliven 80-åring

Grattis mor! Mamma var lite nervös innan kalaset började. Skulle någon komma? Det kom många.

Äldste sonen med nybliven sambo, precis hemkommen från fem veckor på Kuba. I farmors soffa.

Festligt, folkligt och fullsatt var det på mammas 80-årskalas i söndags. Det var systrar, svågrar, syskonbarn, barn, barnbarn och vänner som alla ville fira mor. Kul!

Jag agerade värd, gick runt och bjöd på bubbel och bjöd till bords och så där. Sedan fick jag hälsa från både brorsans familj (som är kvar på BB) och min egen (som är i USA). Den bästa presenten var naturligtvis det sjätte barnbarnet, Dina Maria Inez (preliminär namngivning), född fredagen den 11 januari 2008.
Jag hade uppenbarligen med mig fint Amerikaväder; Solen har lyst både i går, söndag, och i dag.

Inga kommentarer: