söndag 9 november 2008

Elfte plats för Atleterna

Kalmar FF vann som väntat Allsvenskan och mina grönsvarta hjältar hamnade till slut på elfte plats. För oss GAIS:are blev det en oväntat odramatisk avslutning på årets serie. För en gångs skull var det varken risk för nedflyttning eller chans till topplacering. Atleterna var i praktiken klara för en ny allsvensk säsong för ungefär fem omgångar sedan och de sista matcherna var tämligen ointressanta. Så följdrikigt har man spelat utan större motivation och resultaten har blivit därefter.

Hade klubben vunnit några av de här sista matcherna hade GAIS faktiskt kunnat ta en femteplats. Så tätt var det mellan femman och tolvan.

Hur som helst. I dag blev det förlust mot Solna AIK, (0-2) som därmed tog den där femteplatsen. Någon som min polare Martin rätt nöjt konstaterar i ett segermejl (han passar också på att förnedra mig ytterligare genom att påpeka hur mycket han tränar numera).

Jag får väl trösta mig med att GAIS åtminstone hamnade före Djurgården i sluttabellen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lidandet är över (fört).
Elfte plats i allsvenskan. Det är slut på lidandet för er GAISare nu. Oket är sedan länge överlämnat till oss som vandrar i den skugga som Östers spel numera bjuder. Det var tungt att i Lindome (på Lindevi - vad annars...) se ett uselt spel med 0 - 1 som slutresultat. Jönköping Södras 3 - 0 var sedan som spikar, som det redan fanns förborrade hål till, i Östers division 1 södra kista. Resultatet i kvalet kom föga överraskande. Ökenvandringen fortsätter... (Jo, det var Leif Widén som ratade bröderna Elm när dom provspelade för Öster). Mitt hopp står nu till Växjö BK!
// Peter

Peter sa...

Ja, det där med the Elm Brothers är ju fullt i klass med skivbolaget Decca som sa nej till Beatles för att man inte gillade deras sound. Jag får beklaga sorgen. Jag har alltid haft ett godare öga till Östers IF än till Smålandskonkurrenten Kalmar FF (även om Fredriksskans är vackrare än Värendsvallen). Lill-Damma. Teitur. Ravelli-bröderna. Och den störste av dom alla: Björn Andersson.
Men Växjö BK, du menar naturligtvis inte allvar. Östers IF kommer säkert igen. Jag menar, Atleterna har varit nere och vänt i ettan ett oräkneligt antal gånger bara under de senaste fem åren. Känns det som. Upp med hakan. Det kommer att ordna sig.