måndag 24 november 2008

Stressigt för frilansskribenten

Vägde mig i morse och stack omedelbart därefter ut på en timmes joggingtur. Nu har dock svärmor åkt hem, så nu lär jag rasa i vikt igen eftersom hon är en av världens bästa kockar och jag... inte är det. Och det är jag som lagar mat oftast i vardagen. Jag säger som min gode vän Nisse Varg: Att bara äta äcklig mat är den mest effektiva bantningsmetoden.

Sedan var jag professionell nästan en hel normal arbetsdag. Frilansskribenten Peter Andréasson har det stressigt just nu. Det är rapportskrivande, flera artiklar som snart ska vara klara och diverse annat. I dag har jag bland annat bevakat ett seminarium om vad Obama bör göra för att minska fattigdomen här i landet och intervjuat en ledare för USA:s största fackförening.

Efter middagfixande (svärmors sista rester), åkte vi iväg till Big Brothers skola för att avnjuta en höstkonsert. Vår egen grabb spelade gitarr tillsammans med en klasskompis. Kanonbra. Naturligtvis. Det är ju jag som lärt honom spela.

När vi kom hem väntade så en timmes pannkaks-stekande. Det är nämligen både field-trip och potluck-lunch i Lillebrors klass i morgon och vi förväntas ta med något typiskt för just vår familj eller kultur. Så det blev Swedish pancakes.

Nu är klockan snart halv elva på kvällen och stackars jag har äntligen fått sätta mig ner en liten stund. Slötittar på TV där Caps håller på att förlora stort mot Minnesota.

Svärföräldrarna har lyckligt och väl landat i det gamla landet. Det var visst nio grader i huset när de kom hem.

Jag vill passa på att tacka för de två veckor de besökte oss. Det har som vanligt varit oerhört trevligt och ett sant nöje att ha dem här. Och några extra kilon går alltid att arbeta bort. Välkomna tillbaka!

1 kommentar:

Anna Karin sa...

TACK själv!
Alltid väldigt roligt att träffa bloggredaktören live,
tycker A&AK