lördag 29 november 2008

Swedish Pancakes och sveket mot Atleterna

I dag gick jag hem till Janice och Jim och deras 7-årige grabb James här borta på 33:e gatan. Med mig hade jag Lillebror, två pannkaksjärn samt allt annat som behövs för att steka mina berömda Swedish Pancakes.

Janice och Jim var nämligen de som ropade in mitt pannkakserbjudande i samband med skolans insamlingsauktion nyligen (se inlägg här). 90 bucks till skolan och en trevlig eftermiddag för lillebror och mig blev det. Det visade sig att Janice och Jim är stora Sverigevänner och att vi har gemensamma bekanta både i USA och i Sverige.

Mina pannkakor gjorde succé, men något annat var ju knappast att vänta. I övrigt är det business as usual här i Distriktet. Jag har haft ovanligt mycket professionella uppdrag på senaste tiden och en stor del av den här Thanksgiving-långhelgen har gått åt till att sitta vid datorn och skriva. Barnen har träffat sina kompisar och Syster Yster är på kalas och har en sleepover hos en av dom.

Caps förlorade i kväll med 3-0. Mot Columbus. Och det är nu klart att GAIS står utan tränare, efter att Djurgårdaren Magnus Pehrsson drar till danska Ålborg trots gällande kontrakt med Göteborgs-Atleterna.

Sensmoral: Lita aldrig på en djurgårdare.

2 kommentarer:

Werner sa...

Ett sådant härligt svek! Nu har ju alla GAISare redan skaffat sig något att skylla på när det går åt pepparn nästa säsong. Grattis!

Peter sa...

Jo, där har du ju faktiskt en poäng. Tänkte inte på det. Nu känns det med ens riktigt bra!