torsdag 22 oktober 2009

600 inlägg and counting

Ojojoj så mycket jag har skrivit i den här offentliga dagboken från andra sidan. Ser till min oförställda häpnad att det förra inlägget var numero 600 sedan starten "We go America" den 20 augusti 2007.

Så nu är det snart dags att sätta sig och redigera hela klabbet och ge ut det som en bok. Kommer ju garanterat bli en storsäljare och ge mig en tryggad ålderdom. Visst skulle ni vara intresserade att pröjsa runt 250 spänn för en läckert utformad bok - perfekt att ge bort i födelsedagspresent eller julklapp för den USA-intresserade släktingen? Ska slipa på det där.

I dag tog jag ledigt efter lunch för att göra en välbehövlig storstädning av hela huset. Pedro dammades av och dammade på så det stod härliga till, alltmedan hustrun körde tvätt efter tvätt mellan sina jobbpass. Vi var klara precis lagom till att våra kompisar Malin och Peter och deras två underbara kids kom hit från flygplatsen. Det var verkligen kul att träffa dom, det var ett bra tag sedan. Efter en god laxmiddag med ris, gick våra gäster och la sig - klockan var väl runt 3 på natten för dom. För oss andra var klockan mer måttliga 9.

Efter lite plock, disk och läggning av barn, satte jag mig och kollade slutet av Caps mot Atlanta Thrashers. Det stod länge 5-2 till hjältarna från huvudtsan, men i vanlig ordning tappade dom det mesta mot slutet. Man kan väl säga att det blev onödigt spännande. Dock vinst i alla fall, 5-4. I morgon är det GAIS-match mot Malmö FF. Återkommer med kommentarer.

På bifronten kan rapporteras att de små ilskna flygfäna lugnat sig. I dag kunde vi sitta ute och inta vår lunch utan bi-laterala hot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, självklart skulle jag köpa boken! Men när kommer FILMEN?

Hanna sa...

Strålande idé med boken! Ser även fram emot nästa 600 inlägg!
Hanna