lördag 17 oktober 2009

Regn, regn, regn

Det var väldigt vad det regnar här i DC. Jag tror att vi är inne på femte dygnet i rad. Jag skrev om de veckra höstarna här för några veckor sedan. Nu tar jag tillbaka allting.

Vi har ägnat en stor del av dagen till att gå igenom barnens vinter- och regnkläder och nu har hustrun åkt iväg med alla barn för att inhandla skor, mössor, vantar och annat som saknas. Storsint som hon är lät hon mig få vara kvar hemma (jag är ingen större shopaholic) och jag har ägnat mig åt städning och liknande skojiga saker.

Mina hjältar i Göteborgsatleterna klarade något oväntat av att spela oavgjort, 2-2, borta mot Kaaamar FF. Resultatet bör rimligen innebära att GAIS säkrat nytt kontrakt och kan spela tämligen avslappnat de sista tre omgångarna i årets allsvenska. Inte så pjåkigt med tanke på hur det såg ut för ett par månader sedan.

Nä, nu får det sluta regna!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Det är samma på den södra delen av Amerika kan jag säga. Regn, regn, regn. Och så några hejdundrande åskväder på det - mest på nätterna, så att man säkert inte får sova. I dag har barnen tittat på ett antal filmer - finns liksom inte så mycket annat att göra...

Ulf. sa...

Klockan är 22:31 och ÄN så regnar det. Enligt weather.com så får vi glimt av solen på måndag!

Peter sa...

Nästa vecka ska det bli uppemot 70 grader (drygt 20 celcius) och strålande sol. Det finns hopp!