måndag 12 oktober 2009

Columbus Day i Distriktet

För att fira detta med att Columbus lyckades förvirra sig hit - trots målet att hamna i Indien och trots att indianerna "upptäckte" Amerika sisådär 10 000 år tidigare (mycket osäker uppgift, jag hittar faktiskt bara på att det var så länge sedan de kom vandrande hit från... ja, vad sägs om Ryssland?) och att den gamle hedersknyffeln Leffe Eriksson la till här 500 år före - så har USA utropat den andra måndagen i oktober. Just i år råkar denna måndag infalla på exakt det datum som Columbus landade vid vad han trodde var Indien. Som sagt...

Hur som helst. Vi firade CD genom att äta middag hos några kompisar i går kväll. Väldigt trevligt och mycket god mat. En hel del av kvällen ägnades förstås åt att pika norrmännen och deras nobelbeslut. Det är verkligen jättekul.

Så det blev en aning sent i säng, särskilt för Big Brother som hade vanlig skoldag i dag. Upp som vanligt strax före klockan 7. Övriga två hemmavarande kids var dock lediga och fick sova så länge de behagade.

Själv har jag ägnat i stort sett hela dagen åt rapportskrivande. Men nu är det dags att runda av. Jag ska nämligen iväg på konsert i kväll och innan dess ska det både lagas mat och ätas är det tänkt.

Jag återkommer med rapport om konserten. Den är rätt annorlunda. Kan bli skoj.

Slutligen kan jag konstatera att vi denna helg för exakt ett år sedan var nere i Richmond, Virginia. Det var mitt i valrörelsens slutspurt och vi besökte jättemöten med Bill Clinton respektive Sarah Palin. Läs och titta på bilder här. Och för två år sedan hade vi värmebölja, läser jag på min egen blogg.

Värmen har dock försvunnit här och nu. För tillfället är det måttliga 60 grader enligt termometern (16 grader). Det får nog bli en varmtröja i kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk fyrir ahugaverd blog