tisdag 14 oktober 2008

The Virginia Tour

Syster Yster i Fredricksburg. Attitude.

Big Brother. Ännu mer attitude.


Lillebror. Jättemycket attitude.

Ser ni Bill Clinton därborta?


Ser ni Sarah Palin därborta?

Bill-bil.


Sarah-bil.

Trevlig kille på Sarah palin-möte.


Sarahs buss.


Vi har varit på en tvådagars tripp i delstaten Virginia. Kanonväder och en massa spännande upplevelser. Bland annat besökte vi en baptistgudstjänst i Fredricksburg, gick och lyssnade på Bill Clinton i söndags kväll i Richmond samt umgicks med republikaner i samband med Sarah Palins besök på den gigantiska Nascar-arenan (jag pratar motorsport här) strax utanför Richmond i går, måndag.

Båda de politiska mötena var ytterst intressanta att bevista, om än väldigt olika till sina karaktärer. Bill Clintons tal var seriöst och innehöll befriande få tomma slagord och klyschor. Såvitt jag kunde se så höll han det helt utan skrivet manus. Bemötandet från de runt 5 000 vid universitetet i Richmond var enormt.

Sarah Palin höll sig tämligen strikt till ett skrivet manus, staplade klyschor på varann - men herregud vad poppis hon är bland sina anhängare. Det var en extatisk stämning. Runt 10 000 personer hade infunnit sig vid motorstadion och ungefär sju av dem var inte vita.

Nu är vi back in the District. Kidsen är sina skolor efter en tämligen kaosartad morgon.

Slutligen men inte minst: Grattis Alex på födelsedagen i dag!

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Skönt att du är tillbaka! Två dagar har varit helt tomma och innehållslösa, jag började bli riktigt orolig och trodde att du var sjuk.
Underbara bilder på barnen; Clinton och Palin har inte hälften så mycket attitude.
/AK

Peter sa...

Jag är numera aldrig sjuk. Fattar inte vad som hänt. Det är aldrig synd om mig längre och aldrig får jag bara ligga i sängen och få glass och läsa böcker och sova och få tröst emellan. Fattar inte...